mandag den 7. juni 2010

Raslemus







Så var det endelig tid til at Rasmus skulle komme og besøge mig her i London. Han ankom torsdag aften på Liverpool station og det killede helt i min mave da jeg så ham stige ud af toget. Vi tog tilbage til huset og hvilede lidt og mødte den svenske bande, inden vi gik ud for at få noget at spise. Det blev til en pizza på Bethnal Green Road. Et lidt sjovt sted, men de laver dælme nogle gode billige italienske pizzaer. Vi spadserede derefter til Shoreditch hvor vi mødte Truls + venner på Catch (Audrey plejede at arbejde her, hvilket betød billige drinks). Det blev til et par øller og så var Hr. Brøndsted klar til at tage hjem i seng (han var jo stadig på dansker tid :0)). Fredag havde Louise givet mig fri hun syntes at det var på sin plads når det nu var Rasmus' fødselsdag. Dagen startede med fødselsdagssang og gave på sengen hvorefter den lidt morgensure Rasmus blev trakteret med en mindre vellykket english breakfast. Dagen gik med sightseeing og shopping. Vi spiste frokost på trappen ved Trafalgar square og vandrede ellers bare rundt. Om aftenen havde damen her flottet sig og bestilt bor på restauranten 'Bistroteque' og her er et tip: 'Tag herhen'. God atmosfære, god mad, sødt personale og fransk bistromad. Da vi havde nydt en dejlig middag og kaffe gik vi op til Broadway Market da Rasmus gerne ville checke nogle bogbutikker ud ( de var selvfølgelig lukkede, men det var jo godt at vide hvor de var). Vi var begge meget trætte og mætte så det blev ikke til så meget tju bang. Lørdag gik dagen med museer og hygge. Om aftenen spiste vi tyrkisk ved Broadway Market. Jeg tror vi fik 10 forskellige småretter for 10 pund hver og det var super lækkert. Vi ville have skræmt enhver vampyr væk der havde mødt os på vejen til Shoreditch hvor vi drak et par øl med Audrey på Old Blue Last. Søndag var chille dag og vi startede på Sunday Up Market hvor der blev spist brunch ved de mange madboder. Derefter gik vi til Broadway Market og kiggede på bogbutikker. Søndag aften var det tid til at se lidt arkitektur. Vi så Loyds bygning som Rasmus elskede og Tower Bridge som jeg synes var vildt fin. Imorges fik jeg en besked fra Louise som sagde at hun havde brækket sin tå og gerne ville aflyse idag så hun kunne hvile og komme til lægen. Det gav mig en ekstra dag med Rasmus da han først skulle flyve kl. 19. Vi var på British museum som jeg ikke havde set før. Fantastisk flot bygning lidt kedelig samling. Rasmus tog toget til lufthavnen kl. 4 og jeg stod tilbage med lidt tårer i øjnene. Nu går der 2 mdr. før jeg ser hans skæggede ansigt igen. Det har været en super dejlig weekend. Romantisk og kæresteagtigt som sådan en skal være. Nu går jeg og glæder mig til det næste besøg fra min bedste Carina. Her er der dømt tøseweekend. Sex and the City, shopping, mad og kvalitetstid. wup wup.....

*liste over ting Rasmus og jeg så:

Big Ben
Westminister Abby
Trafalgar Square
Picadilly Circus
Oxford Circus
V&A
National History Museum
British Museum
The National Gallery
Tower Bridge

....og meget mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar